Welcome Гость | RSS
Main / Blog Registration Login
ՑԱՆԿ
Ավետման տոնին ընդառաջ համերգային ծրագիր սիրիահայերի համ... 
+ 16.05.2013 +
Ուշացած նամակ 
+ 03.08.2013 +
Էսօր մի պահ հանկարծ 
+ 19.09.2012 +
ԽԱՉՎԵՐԱՑԻ ՄԱՍԻՆ 
+ 14.09.2013 +
Ծառայել պարտավոր են բոլորը 
+ 01.06.2014 +
Հատում մրցանակ եկեղեցական ակտիվ գործունեության համար 
+ 21.01.2013 +
Ժամանակների գնհատականը 
+ 15.08.2012 +
Հարցազրույց Աստծո Հետ 
+ 27.08.2011 +
Ձեզնից ով կկամենա առաջին լինել, ձեր ծառան պիտի լինի 
+ 29.12.2013 +
Մեկնարկվեց «Ճանաչենք մեր եկեղեցին» ծրագրի երկրորդ փուլը 
+ 05.04.2014 +
ՊԱՀՈՑ

Գլխավոր էջ » 2011 » Հուլիս » 28 » Կարևոր մի ժողով
18:46
Կարևոր մի ժողով
                               
  Այո,կարևոր,քանզի Ներսես Մեծ կաթողիկոսի կողմից հրավիրված 354թ.  Աշտիշատի ժողովն  իսկապես հայ ժողովրդի  համար  ունեցել է  պատմական նշանակություն: Իհարկե,պատմության էջերով  մեզ հասել են բազմաթիվ  տեղեկություններ  եկեղեցական ժողովների  մասին,սակայն Աշտիշատի ժողովն  ունեցել է  հայ ժողովրդի համար  յուրահատուկ  պատմական  նշանակություն:  Անդրադառնանք տվյալ ժամանակաշրջանի պատմական  իրադարձություններին:
 Չորրորդ դարի սկզբին ,301թ. Հայաստանում  որպես պետական  կրոն  ընդունվեց քրիստոնեությունը: հեթանոս քրմերն  երկար ու համառ դիմադրեցին,սակայն ի վերջո տեղի տվեցին: Եկեղեցին  դարձավ  երկրի,պետության  կարևոր կազմակեպություններից մեկն,իսկ վերջինիս բացակայության  պայմաններում փաստորեն  փոխարինեց նրան: Բազմաթիվ  աստվածներին, իսկ ավելի ճիշտ  չաստվածներին  զոհեր մատուցելու,զանազան  ծեսեր ու  արարողություններ կատարելու  փոխարեն  այժմ մարդիկ   պետք է  հավատային  մեկ   ՃՇՄԱՐԻՏ   Աստծուն,պետք է ապրեին  Աստծու պատգամներին համաձայն: 
  Այս դարաշրջանում  Հայաստանը դժվարին   ժամանակներ էր  ապրում:  Անխնա  պայքար էր  գնում  նախարարների միջև, նախարարների   ու  թագավորի,իսկ Տիրան արքայի օրոք  նաև   թագավորի  և կաթողիկոսի  միջև: Դրան էլ  ավելացնենք  արտաքին  մշտական վտանգն,որ իրենցից  ներկայացնում էին  հարևաններ Հռոմն ու Պարսկաստանն,որոնք օգտվելով Հայաստանի  ներքին խառնակ  իրավիճակից,ձգտում էին  իրականացնել  իրենց նվաճողական  ծրագրերը: Հիշենք,որ երկու տերություններն էլ  ձգտում  էին հայոց գահին նստեցնել  իրենց դրածոներին:  
350-368թթ. հայոց գահին տիրեց Արշակ  թագավորն,որ փոխարինեց  իր պարսից արքայի կողմից կուրացված  հորը,Տիրան արքային: Արշակն ճիշտ կողմնորոշվեց  և որոշեց կաթողիկոսական  աթոռին վերականգնել   Լուսավորչի տոհմը:  Նշենք,որ  կաթողիկոսական աթոռի համար պայքարն ընթանում էր   Լուսավորչի   և Աղբիանոսի  տոհմերի  միջև: Լուսավորչի տոհմն աչքի էր ընկնում   առավել ակտիվ դիրքորոշմամբ   պետական   հարցերում, հաճախ  հակառակվում էին  արքաներին, իսկ Աղբիանոսի տոհմն աչքի էր ընկնում հնազանդությամբ:   Լուսավորչի  տոհմից   ընտրությունը   կանգ առավ    Ներսեսի  վրա: Ժամանակի  պատմիչները   վկայում են,որ  Ներսեսն  չէր  ցանկանում  դառնալ   կաթողիկոս: Ըստ պատմիչի,Ներսեսի  երկար  համառելուց   հետո  Արշակն ինքն է  կտրում նրա  ոսկյա գանգուրներն  և   դարձնում  կաթողիկոս: 
  Ներսես Մեծը  ճիշտ գնահատեց  երկրի  իրավիճակը,տեսավ,որ  բացի արքայի և նախարարների  պայքարից,արտաքին   մշտական վտանգից  ժողովրդի  մեջ դեռևս  ուժեղ են  հեթանոսական  սովորույթները: Իսկ դա  ևս  մեկ   վտանգ է   հայ ժողովրդի  հետագա գոյության  համար:   
354թ. նա հրավիրում է   Աշտիշատի  ժողովն,որն  կարելի է ասել,առաջին ազգային  եկեղեցական  ժողովն է հայոց պատմության  մեջ: Այստեղ ընդունվեցին  մի շարք  կարևոր որոշումներ: ա) Արգելվեց  թաղումների  ժամանակ  չափազանց լաց ու կոծը,հագուստ  պատռելն և այլն:  Մովսես Խորենացին իր <<Հայոց պատմություն>>  աշխատությունում  մեզ տեղեկացնում է, որ  չափազանց լաց ու կոծով,հագուստ  պատռելով,նաև  զանգվածային  ինքնասպանություններով  էր  տեղի ունենում  Արտաշես արքայի  թաղումը: 
 Հիշենք      << Արտաշես և Արտավազդ>> գեղեցիկ ավանդապատումն,ուր  Արտավազդը  մեղադրում է  Արտաշեսին,թե  
<< Դու գնացիր ու  երկիրն քեզ հետ տարար,այս  ավերակների վրա ինչպես  թագավորեմ>>: Ենթադրելի է,որ  Արշակի և Ներսեսի  ժամանակներում  այդ սովորույթը   պահպանվում էր,իսկ դա  անհարիր է հայ  եկեղեցուն: բ) Արգելվեց  մերձավոր ազգականների  ամուսնությունը:  Թերևս   ժողովի  ամենակարևոր  որոշումներից մեկն է, որն ունեցավ  ազգապահպան  նշանակութուն: Նշենք,որ  մեր հարևան  ժողովուրդներն ունեին  այդ սովորությունն,իսկ  արդի   ժամանակներում  հատկապես  իսլամադավան     ժողովուրդները  պահպանում են  այն:  Այստեղ ուզում եմ նշել, որ   վերը նշված  որոշումներն  ամենակարևորներն էին,քանի որ դրանք զատեցին հայերին գոնե ազգային  սովորույթներով  հարևան  հեթանոս  ժողովուրդներից,հատկապես դեռևս  զրադաշտ  պարսիկներից: Կարելի է ասել,որ այս որոշումներն    առավել ամրապնդեցին հայերի  ինքնությունը: գ)Հաստատվեցին  որբանոցներ:  Այս որոշումը նույնպես շատ կարևոր էր,քանզի  երկրի  ապագան երեխաներն են,և  նրանց խնամքն ու  զարգացումը   պետության  հոգացության  խնդիրը պետք է լինի: դ)Հաստատվեցին  հիվանդանոցներ,աղքատանոցներ:  Դարեր  շարունակ  հայ եկեղեցին   հոգացել է  կարիքավորներին ,հնարավորության չափով  օգնել է նրանց,հայ  հոգևորականներից  շատերն  զբաղվում էին   բժշկությամբ:  ե) Հաստատել  վանքեր:  Հետագայում  պատմությունը ցույց տվեց,որ  հայ  մշակույթը  դարերի ընթացքում զարգանում էր   վանքերում,դպրոցները   գործում էին  վանքերին կից, կամ էլ  գոյատևում  էին  վանքի  ծախսերով: Բավական է նշել,որ հայ հոգևորականները զբաղվում էին գիտությամբ,մշակույթի զարգացմամբ: Հիշենք այստեղ,որ   հաստատված  վանքերի  փակման  պատճառով  հետագայում  լարվեցին   Պապ թագավորի և Ներսես  կաթողիկոսի հառաբերությունները: Ընդունվեցին և այլ  կարևոր  որոշումներ,հեռու  մնալ  հարբեցողությունից, աշխատել զերծ մնալ  մեղքերից:  Իշխանավորներին  ուղղված   կարևոր  հրահանգներից էր  ծանր հարկերով  չնեղել  ժողովրդին: Յուրաքանչուր   ժողովուրդ  ուժեղ է,երբ միասնական է անկախ  իր  սոցիալական  աստիճանից: Հարկային  ծանր քաղաքականությունն  կարող է անդունդ առաջացնել  երկրի  բնակչության  տարբեր խավերի միջև,իսկ դա իր հերթին  կարող է թուլացնել  պետության պաշտպանունակությունը: Իսկ Ներսեսի  ժամանակաշրջանում  ակնհայտ էր նման  հրահանգի անհրաժեշտությունը: Հիշենք տվյալ  ժամանակների  իրադարձություններից մեկն,այն է  Արշակավան քաղաքի կառուցումը և այստեղ  բնակվել  ցանկացողներին հրավիրելը  Արշակ  արքայի կողմից,թեև  Ներսես  կաթողիկոսն ինքն  դեմ էր դրան: Ինչպես  պատմիչներն են  նշում,զանգվածաբար  դեպի Արշակավան էին  գնում  իրենց տերերից դժգոհ  գյուղացիները,ծառաները և շահագործվող դասակարգի այլ ներկայացուցիչները: Եվ  հեռացողների քանակի  շատ լինելն է նշում  այն,որ  Արշակից   դժգոհ  նախարարները  հարձակվեցին և կոտորեցին  Արշակավան  գնացողներին: Ինչպես նկատեցինք,այդպիսի հրահանգը  կարող էր  խաղաղություն  հաստատել  գոնե պետության  ներսում: Այդ նպատակին էր  ուղղված  նաև  շահագործվող  դասակարգին  հնազանդ  լինելու  հրահանգը:    Իր  մնացած  կյանքի  ընթացքում  Ներսես Մեծ  կաթողիկոսը  ջանում  էր  իրագործել  Աշտիշատի   ժողովի  որոշումները: Կարելի է ասել ,որ այն իր նշանակությամբ  հավասարազոր է և քրիստոնեության ընդունմանը,և Ավարայրի  ճակատամարտին,և  գրերի  գյուտին:   
 Դավիթ Հասրաթյան

Բաժինը` ՀՈԳԵՎՈՐ | Դիտումներ` 937 | | Վարկանիշ: 5.0/1
Մեկնաբանություններ` 0
Имя *:
Email *:
Код *:
«  Հուլիս 2011  »
ԵրկԵրեՉորՀինՈւրբՇաբԿիր
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
MADE BY HAYK KISEBLYAN 'c' 2024